Blog i aktualności
Porady oraz najnowsze informacje
W ostatnich latach z roku na rok zwiększa się w Polsce import samochodów używanych. W roku 2019 wyniósł on ponad 1 mln sztuk, z czego samochody osobowe stanowią aż 92% tego importu. Jednocześnie zwiększająca się ilość poruszających się po naszych drogach pojazdów wymusza coraz większe zapotrzebowanie na pojazdy typu pomoc drogowa. Taka sytuacja powoduje, że autolaweta staje się coraz bardziej poszukiwanym narzędziem pracy. Szybki załadunek i rozładunek oraz stabilna i lekka platforma załadowcza to najważniejsze cechy dobrej autolawety. Nie bez znaczenia pozostają takie elementy jak dobre oświetlenie, mocna wyciągarka z możliwością przesuwu, pneumatyczne zawieszenie, wygodne i pojemne schowki oraz estetyka wykonania całości. Przy autolawetach wykorzystywanych do transportu samochodów sportowych lub pojazdów klasy premium prawie zawsze stosowana jest dodatkowa zabudowa plandekowa.
Przed przygotowaniem oferty należy przeprowadzić dokładny wywiad z klientem na temat jego potrzeb, rodzaju prowadzonej działalności, preferencji dotyczących wyposażenia oraz dokładne sprecyzowanie marki i rodzaju pojazdu jakim dysponuje. Na etapie zapytania często pada pytanie czy można przerobić busa na autolawetę – otóż NIE, taka przeróbka w naszej firmie nie jest możliwa nawet jeżeli nadwozie busa nie jest samonośne. Kiedy nasz przedstawiciel zbierze już wszystkie potrzebne informacje przygotowuje ofertę wraz z rysunkami poglądowymi przedstawiającymi w sposób szczegółowy jak pojazd będzie wyglądał po zabudowie. Oferta zawiera wszystkie użyte do zabudowy podzespoły. Ze względu na fakt, iż do każdego zamówienia podchodzimy indywidualnie, a nasza produkcja nie jest produkcją wielkoseryjną czas oczekiwania na wykonanie zlecenia wynosi od 5 do 8 tygodni.
Pierwszym etapem produkcyjnym jest dokładne zwymiarowanie, ważenie oraz próbne obciążenie pojazdu na którym ma zostać wykonana zabudowa. Następnie na podstawie projektu wykonanego za pomocą specjalnego oprogramowania CAD, przystępujemy do wykonania aluminiowej ramy pomocniczej. W kolejnym etapie do ramy pomocniczej są przykręcane zderzak oraz samonośne panele aluminiowe które trwale połączone z profilem obwodowym tworzą platformę załadunkową. W następnym etapie do pokładu są dopasowywane kolejne elementy zabudowy takie jak za kabinowy pałąk niski lub wysoki, rama sprzęgu kulowego, wyciągarka z przesuwem lub bez, skrzynki oraz osłony boczne. Ostatnim etapem budowy jest podpięcie całej elektryki czyli oświetlenie tylne, obrysowe i ostrzegawcze oraz znakowanie pojazdu (jeżeli jest wymagane).
W naszej ofercie znajduje się szeroka gama akcesoriów które usprawniają pracę, załadunek oraz zabezpieczenie przewożonego pojazdu takich jak: rolki pomocy drogowej (służące do wciągania na pokład samochodów z uszkodzonym zawieszeniem), kliny, belki oporowe, dodatkowe najazdy, pasy transportowe, oświetlenie i wyciągarki różnych producentów.
Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do kontaktu.